keskiviikko 29. tammikuuta 2014

Every Ending Is A Beginning Of Something New.

Mä hain maanantaina Indin kanssa lentokentältä Meeganin ja Gordonin. Niillä oli ollut onnistunut loma ja oli ihana nähdä kuinka paljon ne oli rentoutunut eikä ollut yhtään stressaantuneita kun tuli takaisin!

Tiistaina mä sain nukkua ysiin asti ja päätettiin lähteä käymään marketeilla keskustassa. Ihan kivaa oli vaikka olikin älyttömän kuuma. Koko markettialueella oli peltikatto ja lämpötila keikkui +44asteessa niin ei me kauaa pystytty siellä kiertelemään.. Mentiin kotiin makoilemaan altaalle äitin ja Suvin muutamaksi tunniksi. Illalla mentiin Geelongiin kävelylle.
Meegan oli tilannut fish&chips, jottei tarvinnut laittaa ruokaa. Syötiin ja lähdin viemään äidin ja Suvin lentokentälle Ellan kanssa. Tultiin takaisin ja sähköt oli mennyt poikki. Olipahan hyvä syy syödä jäätelöä! Istuttiin altaalla, juteltiin, juotiin ja kuunneltiin musiikkia koko ilta/yö. Codi tuli myös käymään ja myöhemmin Kenny.

Nukuin kaksi tuntia, kunnes oli aika herätä. Pistin itseni valmiiksi ja menin herättämään muut. Kun kaikki oli autossa, lähdettiin ajamaan lentokentälle. Mä annoin mun läksiäislahjan autossa ja siitä tykättiin! :)

Lentokentällä kävin check-innissä ja mut saatettiin turvatarkastuksiin. Oli siinä vähän kyynelissä pidättelemistä kun Indi puhu, että me ollaan nyt lentokentällä ja kohta ajetaan takaisin kotiin. Sini, äiti, isi, Boston ja minä.. Ei se raukka ymmärtänyt, että mä en tuu takaisin :(

Pääsin turvatarkastuksista läpi, kävin hakemassa aamupalaa ja puhuin koko ajan puhelimessa, kunnes oli pakko mennä koneeseen. Oli kamalan haikea olo, eikä sitä yhtään helpottanut edessä olevat yli 30h lennot...

Ensimmäinen lento Guanzhouhun meni hyvin. Palvelu ja ruoka oli hyvää! Yritin nukkua ja sainkin pari tuntia unta, mutta ei noissa lentokoneissa kamalasti nukuta jos istut käytäväpaikalla pienessä tuolissa!

Seuraavat kaksi lentoa meni myös hyvin. Suomessa oli sitten taas ihmettelemistä kuinka hiljasta täällä on ja kuinka kylmä täällä on. Menin Starbucksiin hetkeksi istumaan ennenkuin mun bussi lähti Tampereelle. Tampereella mua tuli äiti hakemaan ja oli outoa, mutta ihan mukavaa tulla kotiin.
Nyt on kulunut kaksi viikkoa siitä kun tulin. Oon jo löytänyt töitä ja ehtinyt nähdä muutamaa ystävää. Mukavaa olla kotona, mutta valehtelisin jos sanoisin ettei mulla ole ikävä Ausseihin.

Mun kahden vuoden Australian matka on nyt toistaiseksi ohi. En tule ikinä unohtamaan yhtäkään päivää, muistoa tai uutta ystävää kenet matkalla sain <3

RIVA 2014

Keskiviikkona mä olin koko päivän töissä. Yritin viihdyttää kaikkia, käytiin syömässä, laittauduin ja lähdettiin Suvin kanssa St.Kildaan festareille. Sato kaatamalla vettä, joten meidän festarireissu ei kauheen kauaa kestänyt vaan mentiin Chadstoniin shoppailemaan ja siitä mentiin vielä keskustaan kävelemään South Bankiin. Tultiin illalla kotiin juuri ennenkun Meegan ja Gordon lähti lentokentälle ja lomailemaan.

Torstaina alkoi mulla kunnolla sitten työt. 12päivää lasten kanssa ilman taukoja...

Perjantaina vietiin äiti ja Suvi juna-asemalle ja ne lähti seikkailemaan keskustaan. Mä vein Indin uimaan ja pieni tykkäs niin paljon, ettei olis halunnut edes lähteä pois!
Meillä oli maanantaina Suvin kanssa hot stone massage Werribeessä. Oli kyllä ihana hieronta!

Tiistaina vietiin äiti Williamstowniin kauneushoitolaan. Siellä se oli kaks tuntia ja me leikittiin Suvin ja lasten kanssa ulkona puistossa se aika.
Perjantaina me lähdettiin aamulla ajamaan Healesville Animal Sanctuaryyn. Oli mukava päivä siellä, vaikka olikin tosi kuuma, joten Indi vähän väsähti. Se nukkui koko matkan takaisin kotiin! Kotiin kun päästiin Lexi tuli hakemaan Indiä sinne yökylään, koska mulla oli tiedossa ”läksiäisjuhlat” eli toisinsanoen hengailtiin meillä Ellan ja Annan kanssa koko ilta :)

Great Ocean Road

Maanantaina me lähdettiin aikaisin aamulla kohti Great Ocean Roadia.
Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, joten tässä kuvia :)

perjantai 24. tammikuuta 2014

Christmas 2013

Sydneyn jälkeen on ollut koko ajan ihan kauhee kiire ja häslinki. Ellan sisko tuli Melbourneen, joten vietin aikaa niiden kanssa seuraavana viikonloppuna.

Tiistaina Suomessa oli joulu, täällä mulla oli tavallinen työpäivä. Juostiin paikasta toiseen, valmisteltiin joulua. Ihmisiä tuli ja meni. Mä paketoin viimeiset lahjat(paketoin muuten kaikki lahjat tässä talossa paitsi mitä itse sain;) ja yritin kaikessa tässä touhussa vielä hoitaa 1,5v ja 3,5v lapsia...

Tiistaina me mentiin sitten illalla isovanhempien luo ja sinne tuli myös Gordonin veli ja hänen vaimo. Syötiin jouluillallinen ja jaettiin lahjoja. Oli vähän haikea mieli, mutta ihan kiva oli olla siellä kun mua pidetään osana perhettä :)

Keskiviikkona mä sain aamupalan sänkyyn. Meegan ja Indi toi mulle kahvia ja pancakeseja. Ihania! Nousin ylös ja menin niiden kanssa alakertaan syömään. Syötiin ja avattiin loput joululahjoista. Sain mm. Uggit ja uudet bikinit :) Loppupäivän katsoin Bostonin perään kun muut lähti juhliin.
Perjantaina mun piti mennä lentokentälle puoli seitsemäksi illalla, mutta äitin ja Suvin lento oli myöhässä, joten jäinkin kotiin. Lexi tuli miehensä kanssa ja Kenny teki bbq. Oli mukava ilta!

Lauantaina heräsin aamulla jo kuudelta ja herätin Indianan. Lähdettiin ajamaan lentokentälle hakemaan äitiä ja Suvia. Indi oli niin sulonen Welcome to Australia -kylttinsä kanssa lentokentällä. Se yritti näyttää sitä kaikille jo parkkipaikalla kun oli niin innoissaan!
Odoteltiin reilu puoli tuntia, että nähtiin meidän vieraat! Ajettiin Altonaan aamupalalle ja oli mukavaa, vaikka matkalaiset tais olla vähän väsyneitä 44h matkustamisen jälkeen!!

Mä makoilin oikeastaan koko lauantain altaalla ja olin töissä, kun äiti ja Suvi nukkui koko päivän.
Sunnuntaina me mentiin High Pointin ostoskeskukseen ja sen jälkeen Melbournen eläintarhaan.

lauantai 18. tammikuuta 2014

Altona Beach

Me käytiin viimekuussa lämpimänä päivänä Ellan, hänen siskon ja lasten kanssa Altonan rannalla picnikillä.
 Ei me siellä kauheen kauaa kuitenkaan oltu, koska oli niin tuulinen ilma ja hiekkaa lensi vaan silmiin! Päätettiin lähteä meidän altaalle uimaan.
Auringonlasku mun parvekkeelta:)
 Käytiin keskustassa ennen joulua. Siellä oli joulukuusi, joulukoristeita, jouluikkunaa yms.

torstai 2. tammikuuta 2014

Sydney 13.12-16.12

Me oltiin yli viikko sitten torstai-iltana meillä Ellan kanssa ja mä olin ostamassa meille lentoja Sydneyyn. Painoin maksa nappia ja pyysin Ellaa vielä tarkistamaan, että kaikki tiedot oli oikein. No huomattiin sitten, että olin ostanut tunnin aikasemman lennon kun mitä mun piti ostaa. Meegan tuli sitten mun huoneeseen ja kerrottiin sille ja se sano, että ei sitä voi enää vaihtaa kun ostettiin se Tigerairilta. No mä aloin sitten katsomaan vähän tarkemmin meidän lentotietoja ja olinkin ostanut ne seitsemäksi perjantai-aamulle. Me molemmathan siis ollaan töissä perjantai-iltaan asti. :D Ups!

No multa otettiin sitten kone pois ja Meegan sai vaihdettua meidän lennot ja jouduin maksamaan 140dollaria enemmän mun lennoista kun olisin muuten joutunut..

Ihan hyvä siis, että olin koko perjantai-illan töissä, koko lauantain töissä kahdessa perheessä 11am-12am ja sunnuntain olin töissä illalla.

Viime viikko menikin sitten töitä tehdessä ja reissua odotellessa.

Perjantaina meidän piti viettää koko päivä lasten kanssa Ellan luona. Aamulla kuitenkin tuli komento, että pitää leipoa kakku, käydä Ellalla ja viedä lapset isovanhempien luo loppupäiväksi. Vein lapset sinne ja lähdin ajamaan kotiin ihan vaan huomatakseni, että mun kello jäi sinne ja piti ajaa takaisin.

Kotiin päästyäni aloin pakkaamaan ja katselemaan Winners&Loosers -sarjaa. Kuuden aikaan laitoin viestiä meidän kyydille, että kai se vielä vie meidät lentokentälle. No sieltähän tuli sitten kieltävä vastaus ja meillä alkoi pieni säätö Ellan kanssa. Mä lähdin tavaroideni kanssa kävelemään kaupoille ja Ella yritti hommata meille kyydin, ettei tarvitsisi ottaa kallista taksia. Saatiin onneksi kyyti ja oltiin lentokentällä 3minuuttia ennenkun ne sulki check-inin. Hyvin ehdittiin siis ;)

Lento Sydneyyn kesti vähän yli tunnin ja mentiin sieltä suoraan juna-asemalle. Ostettiin liput junaan ja lähdettiin matkaan. Yhdellä pysäkillä kysyin oliko tää nyt se meidän pysäkki, että eikö meidän pitäisi jäädä pois. Kieltävä vastaus ja alettiin tutkimaan asiaa niin olihan se. Jäätiin pois sitten seuraavalla pysäkillä ja käveltiin meidän hotellille. Vaikka olikin ärsyttävä kävellä painavien laukkujen kanssa, oon ihan iloinen, että jäätiin väärällä pysäkillä niin nähtiin vähän enemmän keskustaa :)
Me yövyttiin Darling Harbourin pienemmässä Ibis-hotellissa. Meidän huone oli pieni. Just ja just mahtu sänky ja pöytä sinne, mutta ei me siellä paljoa aikaa vietetty niin se oli ihan hyvä.
Päätettiin hotelliin päästyämme lähteä yksille sekä syömään. Päästiin ulos hotellista ja huomattiin meidän olevan pikkasen alipukeutunut baariin, koska kaikki vastaantulevat oli pukeutunut mekkoihin sekä korkkareihin. Mentiin loppujen lopuksi syömään ja sieltä hotellille nukkumaan.
Lauantaina aamulla me lähdettiin etsimään kahvilaa, jossa me yllätettäisiin Ellan sisko Ennu joka oli edellisenä iltana tullut Suomesta Sydneyyn. Käveltiin melkein tunti, kunnes löydettiin Cowsbell-niminen kahvila. Istuttiin ulos ja kohta näin Ennun ja Carlan tien toisella puolella. Ella oli selkä niihinpäin, joten mä huidoin ne meidän luo. Oli siinä hauska jälleennäkeminen kun Ella käänty toisinpäin ja sano suomeksi, että moi :D Ennu oli hämillään vielä kun lähdettiin poiskin tästä kahvilasta hehe...

Mentiin hotellin kautta kävellen katsomaan kuuluisaa Sydneyn siltaa sekä oopperataloa. Oli ihanan lämmin päivä, joten vietettiin monta tuntia kävellen.
Illemmalla mentiin syömään Hard Rock Cafeeseen, joka oli kävelymatkan päässä meidän hotellista. Sieltä hotellille laittautumaan ja taidettiin me muutamat juomat siellä jo korkata ennenkun lähdettiin baariin.
Päästiin nukkumaan aamu kuuden jälkeen, joten herätys ei ollut kovin mukava. Heitettiin tavarat kassiin ja lähdettiin ulos hotellista. Kaikilla taisi olla vähän heikko olo. Mentiin istumaan lähellä olevaan puistoon hetkeksi ennenkun otettiin juna Ellan sukulaisten luo.

Junamatka kesti yli tunnin ja meidät tultiin hakemaan juna-asemalta. Mentiin suoraan uima-altaalle kun päästiin sinne ja siinä altaalla se koko päivä aikalailla menikin. Lämmitettiin myös sauna ja oli ihana käydä pitkästä aikaa saunassa!! Viime kerrasta olikin jo aikaa :)

Ellan sukulaiset oli ihania ihmisiä ja tuli niin tervetullut olo. Ihan kun olisi Suomessa ollut kotona! He ovat asuneet täällä jo monta kymmentä vuotta, joten oli kiva kuulla kaikenlaisia tarinoita. Me mentiin ajoissa nukkumaan, koska herätys oli jo yöllä kahden jälkeen. Mentiin juna-asemalle ja sieltä junalla lentokentälle.
Meidän lento takaisin meni hyvin. Yritettiin lähinnä nukkua. Kotiinpäästyä oli kyllä pikkasen väsynyt olo, mutta lähdin sitten töihin neljäksi tunniksi toiseen perheeseen ja sieltä sitten illaksi omaan perheeseen.

Tiistaina mun piti mennä myös sinne toiseen perheeseen, mutta jouduin perumaan kun ei ollut mikään parhain olo. Pää täynnä räkää ja oli varmaan kuumettakin. Makoilin koko päivän mun sängyllä katsoen Winners&Loosers ja pääsin jo tokaan tuotantokauteen ;)