keskiviikko 6. marraskuuta 2013

Hamilton Island 30.10-1.11

Torstaina heräsin viiden jälkeen aamulla laittamaan itseni valmiiksi. Amy tuli hakemaan mua ja vei mut lentokentälle. Olin kentällä ihan hyvissä ajoin, vaikka motarille kun käännyttiin oltiin aivan varmoja että myöhästyn kun siellä oli niin kamala ruuhka. Onneksi se meni kuitenkin eteenpäin :)

Lensin Melbournesta Brisbaneen, missä Emma ja hänen isä Jason jo odottelikin. Meillä oli paljon puhuttavaa Emman kanssa kun ei oltu nähty yli kahteen viikkoon!!

Päästiin koneeseen ja kun näytettiin meidän lippuja, Emma ja Jason sai uudet liput tilalle, jotka oli siirretty mun viereen!! :) Ihmeteltiin vähän miten näin oli käynyt, mutta päädyttiin siihen, että heidän matkanjärjestäjä oli luultavasti soittanut sinne ja vaihtanut ne.

Oltiin laskeutumassa Hamilton Islandille ja oltiin jo melkein maassa, kun kone yhtäkkiä ei sitten laskeutunutkaan vaan noustiin takaisin ylös. Yritettiin sitten laskeutumista uudestaan ja tälläkertaa se onnistui!

Kun päästiin saarelle, jokapuolella oli golfautoja. Meitä oli vastassa nimikyltin kanssa tosi mukava nainen meidän resortista, joka sitten järjesti meidän matkalaukut meidän huoneisiin(me ei ees haettu niitä) ja näytti meille vähän paikkoja saarella ja vei meidät meidän hotellille.
Tälläsaarella ei pahemmin oo autoja, mutta sitäkin enemmän golfautoja. Hamilton Island on Whitsunday Islands:in suurin asuttu saari.
Illalla käytiin kävelemässä vähän ympäriinsä mm. katsomassa kaikki neljä uima-allasta ;) Käytiin syömässä paikallisessa pubissa. Oli tosi hyvää ruokaa, söin chicken parmegianan. Olin niin väsynyt, että olin jo nukkumassa yhdeksältä!
Perjantaina herättiin aamulla kuuden jälkeen ja mentiin aamupalalle. Meillä on täällä kolme eri aamupalapaikkaa. Mentiin meidän hotellin alakerrassa olevaan ravintolaan ja oli aikas hyvä aamupala. Siellä oli kaikkea mitä aamupalalla voi olla! Suolasta ja makeaa, kahvia ja teetä, hedelmiä, jugurttia, leipää, pancakeseja, croissanteja ym. Siellä sai jopa mennä sanomaan kokille, joka teki sulle sellaisen omeletin kun itse haluat!!

Kun meidän mahat oli täynnä käveltiin rannalle ja mentiin ilmoittautumaan meidän kiertueelle. Pian päästiinkin jo veneeseen ja lähdettiin Whitehaven Beachille. Whitehaven Beach on 7km pitkä ranta Whitsundaysilla ja se on tunnettu valkoisesta hiekastaan. 98% hiekasta on kvartsia, minkä takia se on niin valkoista :) Siinä voi kuuleman mukaan jopa puhdistaa kultakorut ja ne puhdistuu!

Makoiltiin rannalla pari tuntia, käytiin vähän kävelemässä, otettiin kuvia. Oltiin vedessä ottamassa kuvia kun yksi työntekijöistä viitto meitä tulemaan vähän rantaan päin. Huomattiin pian, että sieltä uiskenteli reef shark meidän ohitse! Sceary!
Lähdettiin sitten meidän veneellä eteenpäin. Mentiin Dream Islandille. Etsittiin sieltä Mermaid -niminen ravintola ja saatiin siellä meidän retkeen kuuluva lounas. Syötiin ja mentiin altaille makoilemaan. Ei kuitenkaan ehditty kauaa makoilla kun alkoi satamaan vettä ja ukkostamaan. Onneksi oli silti lämmin ja oltiin varjon alla niin ei tarvinnut liikkua ;)
Tultiin takaisin Hamilton Islandille viiden lautalla. Käytiin kaupasta hakemassa Smirnoff-pullo ja tultiin hotellille suihkuun. Tilattiin roomservicestä ruokaa, laittauduttiin, juotiin ja juteltiin. Oli mukavaa!
Lähdettiin kymmenen aikaan saaren ainoaan nightclubiin, missä oli ihan mukavaa! Päästiin joidenkin työntekijöiden kyydissä golfautolla kotiin ja oltiin nukkumassa jo kahden aikaan :)