torstai 26. tammikuuta 2012

School holidays

Lauantai oli kiva päivä! Kun heräsin olin yksin kotona ja pian mun hostäiti tulikin jo takasin salilta. Se sitten ehdotti, että lähetään kattomaan osaanko mä ollenkaan ajaa. Ajettiin ensin rannalle (kiertotietä) ja se suju hyvin. Käytiin meijän lähirannalla mikä ei kuulemma oo kauheen hieno ranta.. Musta se oli kuitenkin aika upee ranta vaikka nää paikalliset ei sitä hienona pitäiskään! Siellä lensi hailentokonekin; eli se kattoo ylhäältä onko haita ja jos on ni tulee kai joku haivaara tms. No käveltiin vähän aikaa rannalla ja lähettiin ajamaan sitten tyttöjen uimakouluun ja sieltä tonne lähimmäiseen malliin. Ei kuulemma oo isoin mitä täältä löytyy, mutta kyllä se veteli jo vertoja mun jenkeissä olleelle mallille missä käytiin.. Ihan jees ;) No kierreltiin siellä vähän aikaa kattoen mitä kauppoja siellä on ja sain myös Australia-paidan ens viikolla olevaa Australia Dayta varten! Ajettiin sitten tyttöjen koulun kautta kotiin. Ajaminen suju ihan hyvin, paljon paremmin mitä odotin! Mitä nyt olin aina ettimässä vaihdekeppiä oikeelta puolelta ja muutaman kerran meinasin kääntyä vastaantulijoiden kaistalle... Mutta pari kertaa vielä ni voin ihan hyvin ajaa yksin! Jeijjj!
Kotona menin suoraan pooliin kun oli niin kuuma. Tosin se ei auttanu mitään ku siellä oli kuulemma vedenlämmitys päällä ni sen takia se oli niin lämmintä :D
Iltapäivällä meille tuli kylään hostäidin sisko, sen mies ja niiden 10kk poikavauva. Awww se vauva oli niiiin söpö! Se oli just oppinu seisomaan tukea vasten ja se koko ajan yritti päästä ylös. Sitten kun se keksi, että mä oon sen vieressä ni eiköhän se ryöminy mun syliin ja halus että autan sitä ylös. Oli tosi mukavia ja kuulemma kyläilee täällä usein! :)
Maanantaina heräsin jo ennen seitsemää enkä oikeen kunnolla nukkunu enää sen jälkeen. Nousin kasin jälkeen ylös ja mentiin katsoon Aquamarine-leffa. Päivä meni aika hyvin poolissa ja tytöt sai myös päähänsä, että siivotaan koko meijän takapiha ja sisältä.. Käytiin myös puistossa ja yritin lähettää K viestin että mentiin sinne ja alarm on päällä, mutta kas kummaa en osannu käyttää tota mun uutta puhelinta ja viesti jäi lähettämättä.. Hehh, nyt onneks tiän mistä sen saa lähetettyä!
Kun tultiin puistosta mentiin tyttöjen ja hostäidin kanssa taas vähän ajeleen. Nyt yritin jo vähän keskittyä muistaan noita reittejä, kun viimeks yritin vaan olla jäämättä kenenkään alle..
Illalla menin vielä Chilin kanssa käymään ulkona kävelemässä ja joo tää maa on tosi ihana, mutta mun ötökkäkammo ei kyllä oikeen sovi tänne.. Tollakin retkellä nähtiin maassa pomppiva heinäsirkka mikä oli pidempi kun mun nyrkki. Voitte varmaan arvata että kiersin sen aika kaukaa ! Ja kaikki ne jättihämähäkit mitkä roikkuu puista niiden seittiensä kanssa.. HYI ! Ehkä mä vielä joskus totun niihin...

Suomen maisemat lähtiessä.

                                                Kuva mun huoneen ikkunasta :)

Tänään oli mun vika päivä töitä tällä viikolla! Jeijj! Käytiin taas hostäidin kanssa ajamassa vähän aikaa illalla ja sitten olikin mun aika ajaa yksin. Ajoin yhden toisen au pairin luo maalle YKSIN! Ajoin koko matkan alle rajotusten, koska siellä olis kuulemma voinu tulla kenguruita tielle ja en halunnu osuu niihin.. Muuten olis auto ollu rutussa.. Tää tyttö ketä menin tapaamaan oli tosi mukava! Juteltiin ja käytiin niiden melko pienessä altaassa uimassa. Kunnes olin sen verran väsynyt, että piti lähtee kotiin etten nukahda matkalla. Täällä kun nää tiet on aika suoria. Toikin tie mitä ajoin melkein 20km eteenpäin oli vaan suoraan suoraan suoraan.. Mä ihmettelin kun oltiin poolissa, että miten täällä on niin paljon enemmän tähtiä kun mitä Suomessa näkee, mutta täällä on kuulemma eri tähdet?! Voiko se pitää paikkansa? Oon aina luullut, että ne on samoja tähtiä mitä näät joka puolella maapalloo.. Esim. kaikki tähtikuviot, miten ne voi olla eri tähdistä...?

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Nyt vasta pääsin lukemaan blogiasi ja hyvältä vaikuttaa =). Tosin nuo jättihämähäkit ei kuulosta hyvältä...
Nauti lämmöstä, me palellaan pakkasessa. Ajele varovasti =).
Marita

Mia kirjoitti...

Ihana sini toi tähti-kommentti :D

Sini kirjoitti...

Joo en oikeen oo vielä innoissani noista hämähäkeistä... eilenkin näin yhden ja se oli varmaan melkein mun nyrkin kokonen!
No Mia musta se oli ollu ihan järkevää, koska onhan meillä sama aurinko ja sama kuu niin miksei tähdetkin...? :D

Anonyymi kirjoitti...

Hei,hauskoja sun blogit!Tytöt haluais kuvan jättisirkoista ja kenguruista,jos vielä näkyy!
Ihanan lämmintä siellä....kesää odotellessa..
T:Heli ja tytöt

Sini kirjoitti...

Thanks ! Joo eiköhän niitä jossain välissä tuu vastaan ;) Laitan tänne sitten kuvia! Terveisiä sinne kaikille!

Anniina kirjoitti...

vooi sini tähtityttö :D
Millasia ne sen perheen vanhemmat on? Isästä et kai oo puhunu mitään..