sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Weird families

Okei alotetaan viime viikosta. Aika on mennyt niin nopeesti, etten oo edes tajunnut päivitellä blogiakaan..

Mun piti mennä ulos perjantaina ja muutenkin viettää kiireinen viikonloppu. No suunnitelmat muuttu kun sain yhdeltä kaverilta viestin, että se haluaa lähteä sen hostperheestä samanpäivän aikana. Hostisä oli alkanut vähän liian läheiseks... No se tuli meille sitten yöks! Viikonloppu meni aikalailla siis leffoja katellessa, jutellessa ja rannalla ollessa !

En ymmärrä mikä joitain ihmisiä vaivaa. Jos ottaa au pairin tai ylipäänsä ihmisen kotiinsa töihin, minkä takia ei sitten kohtele sitä kunnolla tai käyttäydy asiallisesti?! Kyllä näitä kauhutarinoita aina kuulee, vaikka olis perheensä kuinka huolella valinnut. Onneks mulla on käynyt hyvä tuuri perheiden kanssa ja kaikki on hyvin!

Lauantai-sunnuntai yönä vein tän tytön ja sen kaverin lentokentälle kun ne otti äkkilähdön Balille. Mun pitäs myös varata lentoliput ja hotelli, että pääsen joskus sinne itekin :) Jee

Mulla oli maanantaina suunnitelmissa mennä Joondalupiin ja avata vihdoista viimein pankkitili, mutta nuorempi mun hosttytöistä on kipeä niin en sitten mennyt.. Oli kyllä aivan loistava päivä... not... Olin töissä 7am- 10pm ja ainut tauko oli 45min kun kävin juoksemassa. Voin kertoa, että olin aika puhki päivän päätteeks! Onneks tällasia päiviä ei oo usein ja yleensä saan olla rauhassa päivisin:)

Kävin avaamassa sen pankkitilin sitten tiistaina Saran kanssa. Siellä pankissa oli sellanen tosi mukava nainen, joka sen mulle teki. Se sitten päätti varata meille ajan torstaille, että se auttaa meitä tekemään taxfile number -hakemuksen. :)

Kuulin keskiviikkona, että mun pitää hommata australialainen ajokortti. Luulin mun kansainvälisen ajokortin olevan ihan ok, mutta sillä saa täällä ajaa vaan 3kk ja sen jälkeen pitää hommata australialainen ajokortti. Toisaalta ihan hyvä niin ei tarvii passia ottaa aina mukaan ja pelätä hukkaavansa sen. Tosiaan jos sen hukkaisin niin uus passihakemus pitää käydä tekemässä Sydneyssä? No kuitenkin tuolla itärannikolla, joten tulis vähän liian kallis reissu...

Käytiin paikallisessa Alkossa yks päivä Saran kanssa. Kassalla ne halus nähdä mun henkkarit ja näytin passia. Tää työntekijä sitten sano, että tää passi ei kelpaa(paitti sen kerran) kun se on Suomen passi, ens kerralla sulla pitää olla australian henkkarit?!?! Siis mitä ihmettä, miten ne oikeen myy turisteille ym. ulkomaalaisille alkoholia jos niillei oo australialaisia henkkareita? :D Se oli vaan joo hanki australian passi.. Haloo en oo australialainen sen takia näytin sulle Suomen passia...... Mikä älyväläys.. Kerroin mun hostäidille ja sekin ihmetteli! No hankin nyt sitten sen ajokortin niin ei pitäs enää valittaa henkkareista :)

p.s. Oon ollut vähän laiska kuvien kanssa, mutta lupaan ottaa lisää kuvia niin ei tarvii vaan lukee mun tylsiä tekstejä ;)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

No jo on !!!
Kannattaa varmaan varmistaa noi henkkarit yms Suomen konsulaatista siellä niin tulee oikee tieto, sähköpostilla vaan sinne.
Juu kaikki haluu nähdä kuvia!!
t.mamma

Sini kirjoitti...

Äiti mitä sä selität.. Ei se konsulaatti mitään auta :D Joojoo kuvia tulee!