sunnuntai 12. helmikuuta 2012

Ensimmäinen aussiBBQ

Maanantaina otin aurinkoa aamupäivän kunnes meille tuli joku mies (hyvännäkönen, mutta too old) laittamaan tollasen suojuksen pooliin. Kello oli 2.10 kun makoilin sohvalla ja kattelin telkkaria. Tajusin sitten että voi hitto tytöt pääsee maanantaisin KAHELTA koulusta!! Tosin en ollut satavarma, koska viime maanantaina ne kuitenkin pääsi kolmelta. Pienenpieni paniikki tuli kuitenkin. No olin koululla jo 2.20 ja siellä ei ollut enää ketään. Soitin sitten hostäidille ja kysyin monelta tytöt pääsee tänään.. Hmm no poikkeuspäivä ne pääsee kolmelta.. Ylläri niin mun tuuria.. Venailin sitten autossa kuunnellen musiikkia(ihan kun saunassa olis ollu)...
Oltiin tiistaina ajelemassa kotiinpäin niin ensin (kun hidastin kääntyessä) auto sammu ja ei meinannu enää käynnistyä. No sain sen sitten käyntiin ja lämpömittari näytti punasta. Oltiin kuitenkin meidän kadulla jo niin ajoin pihaan. Sitten alko savuamaan... Oon kyllä niin täynnä näitä savuavia autoja. Luulin että pääsisin eroon kun Suomesta lähdin, mutta ei.. :D No illalla tuli sitten korjaaja korjaamaan sitä ja vein vielä seuraavana aamuna sen huoltamolle tarkistettavaks. Katotaan kauanko se vielä kestää...

Perjantaina olin kotona koko päivän. Mulla oli seurana hostäidin äiti sekä hostäidin siskon poikavauva. Niiiiin sulonen lapsi ettei mitään rajaa! Illalla tuli sitten näitten koko perhe tänne ja yks mun kavereista ja oli mun eka aussiebarbeque. Oli tosi mukavaa! Syötiin, juotiin, pelattiin korttia ja pidettiin hauskaa.



Eilen oltiin päivällä Lakesidessa shoppailemassa Tanlan kanssa ja hengailtiin meillä. Skypeilin Suomeen illalla ennenkun hain Tanlan meille. Laittauduttiin ja soitettiin taksi Joondalupiin(ei ollu kengurutaksi, ihan oikee taksi).

Mentiin ensin semmoseen pubiin(taitaa olla paikan ainut:D) ja tutustuttiin siellä australialaisiin. Mentiin sitten niitten kanssa seuraavaan paikkaan kun toi meni kiinni 12am. Mä en edelleenkään tajua miten täällä juomat voi maksaa niin paljon. Oli ne sitten alkoholillisia tai ei. Eilen maksoin yhdestä juomasta 14dollaria ja voin kertoa että se ei ollut mikään iso lasi... Sieltä jatkettiin sitten matkaa jatkoille näiden australialaisten kotiin mikä oli viereisessä suburbissa Ashbyssa. Oli tosi hauskoja ja mukavia ihmisiä! Tänään aamulla saatiin sitten kyyti kotiin ja vaihdettiin numeroita, että voidaan nähdä myöhemminkin. Hauska ilta!

Yli kolme viikkoa oon nyt sitten ollut täällä. Aika menee tosi nopeesti! Tuntuu välillä, että olisin ollut täällä jo pidempään kun kolme viikkoa, kun tää paikka alkaa tuntumaan jo kodilta ja tää perhe toiselta perheeltä. <3 Toisaalta taas tuntuu, että olisin just ollu lentokentällä ettimässä tuntemattomia ihmisiä. Ihmiset on edelleenkin mukavia ja tykkään olla täällä! Kaikki on edelleenkin uutta ja "hienoa", mutta alkaa se arki täälläkin pikkuhiljaa rakentua. Vähän erilainen tosin kun mitä Suomessa oli...

Mun hiukset on alkanut vaalentua. Se johtuu varmaan auringosta, että sitten kun tuun takasin Suomeen niin voipi olla etten oo enää brune... Pitää alkaa ahkerammin käyttämään suojaavia aineita, ettei mun kampaaja kauhistu kun tuun takasin... ;)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana pallero poikavauva.
t. mamma

Anonyymi kirjoitti...

kuulosta niin ihanalta!! :)
<3:Lisa