lauantai 24. marraskuuta 2012

Road Trip Day 1

Mulla soitti herätyskello 4aamulla viimeviikon perjantaina. Viideltä olikin sitten jo autossa kaikkien tavaroiden kanssa minä, Vici, Franzi sekä Katharina. Lähdettiin ajamaan pohjoseenpäin ja mulla muutama ensimmäinen tunti meni nukkuessa kun mun ei tarvinnut ajaa. Kunnes kympin aikaan mä jatkoin ajamista!

Magic Music Pot
Ajettiin Geraldtoniin ja tarkotuksena oli ajaa keskustan läpi, mutta tie päätty sitten rantalle. Käytiin siellä ottamassa vhän kuvia ja juteltiin myös yhdelle super söpölle papalle! Se alko kertomaan meille kaikkea Hitleristä ja aboriginaaleista yms kun kuuli, että ollaan euroopasta. Oli kuulemma muuttanut tänne 40vuotta sitten Englannista. Se myös muisti koko ajan, että oon kotosin Ruotsista ja kerto kuinka muilla tytöillä on niin kova saksalaisten aksentti ja mun englanti on niin hyvä, ettei mulla edes ole aksenttia :D Hehh Kysyttiin sitten, että mihin suuntaan meidän pitäisi lähteä, että päästään oikeeseen paikkaan ja tää mukava pappa sitten päätti hakea vaimonsa kyytiin autoon ja lähteä ihan ajamaan meidän edellä oikealle tielle :D Pysähty se vielä vilkuttaan hyvästitkin ennenku käänty pois isolta tieltä :D Ihania ihmisiä..

Meidän ensimmäinen kunnon pysähdys(jos vessapysähdyksiä ja ruokapysähdyksiä ei lasketa) oli kotoa pohjoseen 700km päässä sijaitseva Hamelin Poolin Stromatolitesit.

 



Tosiaan nää stromatolitesit on eläviä kiviä. Ne on rakentunut yhden tietyn bakteerin(cyanobakteria) avulla.. Jos kiinnostaa tietää enemmän niin wikipediasta löytyy!

Mutta tosiaan paljaalla silmällähän sitä ei voi sanoa, että nää kivet olis eläviä. Ihan samanlaisia kun muutkin kivet, tosin nää oli sienen muotosia! Viivyttiin tässä paikassa vähän aikaa, kunnes tuli liian kuuma ja jatkettiin matkaa!

Meidän seuraava kohde oli Shell Beach. Ranta, joka on täynnä pelkkää simpukkaa! Aika jännä ranta! Mentiin uimaan ja kohta mä näin jonkun mustan melko ison jutun uimassa meidän etuvasemmalla. Eka luultiin, että se oli delfiini, sitten ei tiedetty ja lopulta sieltä veden alta pilkisti pieni pää pinnalle niin päädyttiin, että se oli PINGVIINI!! How cool :)

Ajettiin sitten Denhamiin ja käytiin infosta kysymässä minne meidän kannattais mennä yöksi. Mukava nainen sitten kerto, että ajakaa vaan suoraan Monkey Miaan(1/2h ajomatka). Ajettiin sitten sinne pystyttämään meidän teltta leirintäalueelle. Käytiin katsomassa auringonlasku, tehtiin ruokaa ja mentiin aikalailla suihkun kautta sitten nukkumaan. Pitkä päivä oli, mutta kun päästiin vihdoin Monkey Miaan yli 800km ajamisen jälkeen oltiin tosi iloisia :)

Ei kommentteja: