keskiviikko 30. toukokuuta 2012

When I say I am an Au Pair...


Noi kaikki neljä kuvaa on jokseenkin totta. Riippuu tosi paljon hostperheestä ja jos kirjottaisin mun edellisen hostperheen mukaan kirjottaisin aivan erilailla :)
Mä en tunne olevani "töissä" kun oon tyttöjen kanssa, enemminkin ehkä tunnen olevani niiden isosisko tms.

Mutta mitä mä sitten oikeesti teenkään?

Ma-pe herään aamulla 7. Teen tytöille eväät kouluun, katson vaatteet valmiiksi, aamupala, hiukset, hampaat.. Aamurutiinit on samat joka aamu. Vien tytöt autolla kouluun ja takasin kotona oon yleensä 8.30. Siistin keittiön ja sitten alkaa mun vapaa-aika, joka kestää maanantaisin 2pm ja muina päivinä 3pm. Kun haen tytöt koulusta yleensä ehditään tulla kotiin syömään ja sitten lähdetään joko pianotunnille, uimahalliin tai tanssitunnille. Harrastusten jälkeen tullaan kotiin ja oon vapaalla 6pm aikoihin kun hostäiti tulee kotiin. Joskus (jos oon kotona illan) autan tyttöjä iltarutiineissa ja nukkumaan, vaikkei se mun hommiin kuulukaan. 
Kerran viikossa mun tehtäviin kuuluu myös imuroida ja pestä lattiat. Jos on tosi sotkusta niin kyllä mä järjestelen paikkoja ja laitan tavaroita oikeisiin paikkoihin aina ohi kulkiessa..
Eli mun työ aupairina on lähinnä olla taksikuski tytöille, ei mitenkään erikoisen haastavaa! Paitsi siinä vaiheessa kun huonopäivä tulee kohdalle ja mitään ei suostuta tehdä ;) 

Päivisin mä käyn salilla, katson telkkaria, juttelen ystävien kanssa, käyn kahvilla, kaupungissa, shoppailemassa, nukun yms. Mitä nyt ikinä keksinkään. Iltasin yritän myös mennä mahollisimman paljon ulos näkemään ystäviä tms. Joskus tosin on kiva olla vaan kotona eikä tehdä mitään!

Kun tulin tänne käytin viikonloput lähinnä juhlimiseen ja uusien paikkojen näkemiseen. Nyt on asiat eri kun oon töissä viikonloppusin. En oikeen voi lähteä minnekään pidemmälle.. Mutta toivottavasti löydän pian työn koulutuntien ajalle niin saisin viikonloput vapaaksi ja enemmän tekemistä päivisin ;)

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Hei,
kyllä kuulostaa ihan tutuilta noi arkirutiinit sielläkin! Samaa puuhaa aamuisin....Synttäreistä vielä, että ootko Balilla silloin?
Ehdota kamuille, että maksaa sun matkan synttäreiden kunniaksi, niin voit sitten tarjota niille vaikka juomat perillä...hahahaa?
Täällä sisällä on kyllä lämmin, mutta ulkona ei niinkään. Huomiseks lupas kamalaa säätä juhlia Suvia! Kiva olis suokin nähdä, skype on kuulemma päällä lakkiaisissa.
Kuulumisiin!
T:Heli

Sini kirjoitti...

Hei! En vietä synttäreitä Balilla, tuun torstaina takasin! Ja mun kaverit on yhtä köyhiä kun minäkin niin ei ne mitään matkoja maksa haha :D
Voipi olla että mä oon jo lentokentällä siinä vaiheessa kun vieraat alkaa kotiin tulla, mutta ennen kun lähden pidän skypen auki!!
Onko sulla muuten skype kotona?