maanantai 11. kesäkuuta 2012

Bali arrival and day 1

Tosiaan lauantaina illalla mulla lähti lento Balille. Tapasin ranskalaisen Emilien lentokentällä ja lähdettiin check-in niin. Ennen lentoa käytiin vielä syömässä Domessa, kun lentokoneessa ei ruokaa tarjoiltu. Lennettiin AirAsian koneella ja oltiin perillä keskiyöllä. Otettiin lentokentältä sitten taksi hotellille. Ajettiin ja tuli sellanen tunne, että on jossain elokuvassa keskellä köyhässä maassa. Tosi hassua oli! Mutta anyway  oltiin ajettu joku 20minuuttia kunnes kuski hidasti ja sano, että teijän hotelli on tossa oikeella puolella. Siinä vaiheessa tuli mieleen, että minne me oikeesti ollaan menossa. Oltiin tosi pienellä kujalla ja meidän oikeella puolella oli iso muuri ja rumia pieniä taloja. Se oli hotellin takapuoli, etupuolelle ei päässyt kuulemma. No taksikuski soitti sitten hotellille ja kohta sieltä tuli balilaisia miehiä kantamaan meidän laukkuja. Käveltiin sitten respaan ja voi että kun oli eroa hotellin sisäpihalle. Siellä oli ravintola, palmuja, uima-allas ja kaikki oli valastettu nätisti.

Päästiin meidän huoneeseen ja oltiin molemmat jo niin väsyneitä, että kaaduttiin suoraan sänkyyn!

Aamulla suunnattiin sitten kympin maissa aamupalalle. Siellä oli kaikennäköstä syötävää ja jopa kokki joka teki munakasta jos joku halus. Ja sai valita mitä siihen haluaa!

Päätettiin sitten lähteä vähän katsomaan mitä hotellin ulkopuolelta löytyy. Päästiin ekalle kadulle niin johan sieltä meidän kimppuun hyökkäs balilaisia naisia ja veti meidät sisälle niiden pieniin vaatekauppoihin. Ne oli ihan innoissaan laittamassa meidän kynsiä ja hiuksia ja yritti saada meidät ostamaan vaatteita ym. No annoin niiden laittaa mun kynnet ja hiuksetkin ne laitto ennenku ehdin edes sanoa mitään. Sitten ne alko vaatimaan multa ihan kamalia summia rahaa, joten päästiin tinkimään. Haha olin niin itsepäinen, että niitä tais jo alkaa ärsyttämään.. Mutta ulos pääsin tyytyväisenä muutaman dollarin köyhempänä! Toisin kun Emilie, joka ei tajunnut paljonko se rahaa näille tyypeille anto...

Kun päästiin takasin hotellille suunnattiin altaille ja makoiltiin siinä hyvä tovi kunnes mua alko ärsyttämään mun päässä olevat letit(ei todellakaan sopinut mulle) ja lähdin sisälle ottamaan letit pois ja suihkuun.

Meistä kumpikaan ei jaksanut lähteä minnekään ulos etsimään ravintolaa kun oltiin niin nälkäsiä, joten mentiin hotellin ravintolaan syömään. Oli muuten tosi hyvä ruoka!

Lähdettiin sitten lähellä olevaan pubiin istuskelemaan. Siellä oli halpaa ja hyvä musiikki! Istuttiin tiskillä kunnes meitä pyydettiin liittymään kahden Californiasta kotosin olevan surffarin seuraan. No eihän tällasesta tarjouksesta voinut kieltäytyä, joten vietettiin sitten näiden kavereiden kanssa koko loppuilta ja hauskaa oli!

Anonyymi kirjoitti...

hei Sini :)
ihania kuvia!!
mitä kieli ne puhuvat muuten siel?? odotan jo että voin nähdä kuvia day 2... :)
iso hali, ikävä <3: Lisa

Sini kirjoitti...

kiitos lisa <3 balilla puhutaan indonesiaa mutta kyllähän ne englantiaki puhu tosin balienglantia :D