tiistai 26. kesäkuuta 2012

KYLMÄ KYLMÄ KYLMÄ

Tänään aamulla hostäiti kerto, että vanhempi tyttö on vähän kipeenä, joten mun pitää jäädä kotiin sen kanssa. No laitoin sitten viestin ja soitin toiseen työhön, etten pääse tulemaan ja vein nuoremman tytön kouluun.

Katsottiin aamulla seitsemäs Harry Potter(osa1) ja käytiin molemmat koneilla (Lily googletti loitsuja haha). Mulla oli päällä toppi, pitkähihanen ja huppari ja olin jäätyä koko aamun! Laitoin meidän ton ilmastoinnin puhaltamaan kuumaa ilmaa, että pystyin olla sisällä..


Täällä on alkanut öisin mennä jopa +5asteeseen, mikä tuntuu tosi kylmältä sen kesän +40asteen jälkeen.. Nyt on talvi!! Ja mua ei haittaa vaikka ulkona olis -40(no okei ehkä vähän ärsyttäis), mutta kunhan sisällä on lämmin. Täälläkun ei oo mitään eristeitä taloissa. Ikkunoissa on pelkkä yks lasi eikä mitään kunnon tiivisteitä kuten Suomessa. Siinä vaiheessa kun ennen 7aamulla heräät ja huoneessa on yhtä kylmä kun ulkona niin ei sieltä sängystä kyllä hirveesti huvita nousta!!


Ja sitten nää australialaiset ei ymmärrä jos sanon, että tuntuu tosi kylmältä. Ne vaan vastaa, mutta sähän oot Suomesta ja siellä on aina kylmä. Miten sulla voi täällä olla kylmä?! Niin totta Suomessa on kylmä, mutta EI SISÄLLÄ!! Oon saanut pariin otteeseen selittää, että taloissa vois sisällä olla lämmin vaikka ulkona olis kylmä...

kuvat weheartit.com

Katsottiin viimeviikolla Hamish&Andy Euro Gap Year mun hostien kanssa. Mä missasin alun, mutta näin kun ne meni avantoon uimaan. Mun hosteille tuli hyvä ilme kun sanoin, että toi on ihan normaalia Suomessa talvisin, että ihmiset menee avantoon. Tosin ne menee sinne saunasta... Haha :D


Ei kommentteja: